ua en ru

Головною проблемою місцевих виборів 2015 року став підкуп, - КВУ

Головною проблемою місцевих виборів 2015 року став підкуп, - КВУ Фото: вибори 2015

Зараз немає піраміди роботи адмінресурсу, як це було 2010 року

Головною проблемою проведення предвиборчої кампанії місцевих виборів 2015 року став підкуп. Про це на прес-конференції заявив генеральний директор ВГО "Комітет виборців України" Олексій Кошель, передає кореспондент РБК-Україна.

"Проблема підкупу залишається однією із головних і найбільш проблемних моментів на місцевих виборах 2015 року. Ми бачимо весь спектр використання цієї технології як до офіційного старту виборчої кампанії, так і після офіційноо старту виборчої кампанії", - повідомив він.

Також Кошель зазнчив, що політичні партії часто виконують невластиві для них функції.

"Політичні партії працюють у форматі радянських ЖЕКів, працюють у форматі управлінь соціального захисту населення, тобто виконують невластиві для них функції", - сказав він.

Водночас ще однією проблемою Олексій Кошель відзначає адмінресурс, який найбільше наявний у містах-мільйонниках.

"Коли розглядати адміністративний ресурс, ми можемо говорити, що найбільші проблеми в цьому явищі саме в містах-мільйонниках", - заявив Кошель.

Він уточнив, що наразі немає піраміди роботи адмінресурсу.

"На відміну від виборів 2010 року, ми не бачимо піраміди роботи адміністративного ресурсу. Тобто коли держава тисне на правоохоронців, на бюджетників, на службу безпеки і використовує їх як інструмент для досягнення результату на виборах. Але ми бачимо масове явище використання адміністративного ресурсу - Київ, Одеса, Харків, Дніпропетровськ. Це є 4 проблемних міста, де потенційні кандидати проводять кампанії фактично за кошти місцевих бюджетів. І є проблема, що ці масштаби фактично неможливо зупинити", - сказав Кошель.

Водночас, як повідомив гендиректор КВУ, виборці на місцевих виборах 2015 року не встигнуть розібратися у палітрі кандидатів та партій.

"Ми отримаємо вибори, які фактично будуть відбуватись впродовж трохи більше, аніж тритижневого періоду. Тому ми можемо очікувати на те, що виборча кампанія буде надзвичайно інтенсивною. Фактично ми отримаємо ситуацію, коли виборець буде орієнтуватися насамперед на виборчі гасла, на партійні бренди, а не на команди кандидатів, не на конкретні обличчя. Тобто іншими словами виборець просто не встигне розібратись в усьому масиві кандидатів і в усій палітрі політичних сил, які будуть приймати участь у виборах", - заявив Кошель.

Нагадаємо, раныше Комітет виборців України звертався до Верховноъ Ради України з проханням внести зміни до виборчого законодавства, які б розтлумачили поняття "підкуп виборців".